Audi Q5 facelift chiptuning
Vermogen | Koppel | Prijs | |
---|---|---|---|
Standaard | 230pk | 350Nm | |
Stage 1 | 300pk | 420Nm | Vraag nu jouw netto prijs op! |
Stage 1+ | 310pk | 430Nm | Vraag nu jouw netto prijs op! |
Stage 2 | 320pk | 450Nm | Vraag nu jouw netto prijs op! |
Stage 3 | 460pk | 550Nm | Vraag nu jouw netto prijs op! |
Geïnteresseerd? Vul alle onderstaande gegevens in en wij nemen contact met u op.
Chiptuning – contact aanvraag
Minimale waardes
De waardes die wij opgeven zijn minimale waardes, deze worden dus altijd behaald. In de praktijk zal het nieuwe vermogen en koppel meestal wat hoger zijn. Er zijn veel bedrijven die met maximale waardes adverteren, maar ze in de praktijk vaak niet halen. Wij hebben bewust deze keuze gemaakt, omdat elke auto anders is en iets anders kan presteren, zo wordt teleurstelling voorkomen.
Brandstofbesparing
Door middel van chiptuning wordt de motor over algemeen zo’n 5 tot wel 10 procent zuiniger. Het is wel van belang dat dezelfde rijstijl, als voor de chiptuning, toegepast wordt. Vaak is het zo dat wanneer de motor extra vermogen kan leveren, het aanlokkelijk is dit ook te gebruiken. Hierbij is het van belang te weten dat, wanneer een motor meer vermogen levert, er ook meer brandstof ingespoten wordt. Wanneer het extra vermogen dus gebruikt wordt, kost het juist meer brandstof in plaats van minder. Past u wel dezelfde rijstijl toe als voor de chiptuning, dan kan er met chiptuning zuiniger gereden worden.
De stage1 chiptuning is een op de rollenbank ontwikkelde veilige chiptuning welke het motorvermogen verhoogd naar de opgegeven waardes. Deze vorm van tuning is extra voorzichtig waardoor deze geschikt is voor elke auto mits deze technisch in orde is. Een wat oudere auto of hogere kilometerstand is geen probleem.
Bij een stage1+ chiptuning wordt uw auto afgesteld op onze Superflow vermogenstestbank. Dit heeft enkele voordelen. Ten eerste krijgt u een vermogensuitdraai mee met daarop het koppel en vermogen voor en na de chiptuning. Op de vermogensbank is het mogelijk het koppelverloop zo goed mogelijk af te stellen, uiteraard wel binnen de technische mogelijkheden. Door deze maatafstelling is het mogelijk hogere waardes te realiseren dan de stage1 software waarbij we uiteraard binnen de veilige limieten blijven. Bij benzine auto’s dient er voor de stage1+ chiptuning gebruik gemaakt te worden van RON 98 brandstof om de opgegeven waardes te halen.
– Hybride TTE turbo
– Upgrade downpipe (racekat of decat)
– Grotere turbo intake elbow, luchtintake/luchtfilter modificatie en upgrade luchtfilter
– 4bar laaddruksensoren
– Stage 3 Motor en Stage3 DSG software
Deze set is na wens uit te breiden met diverse andere door ons geselecteerde upgrade onderdelen die een meerprijs hebben. Zo zal het uiteindelijke vermogen ook toenemen.
Let op! Bij een handgeschakelde auto dient een upgrade koppeling geplaatst te worden.
Wanneer de auto over een DSG/S-tronic versnellingsbak beschikt, wordt omwille van betrouwbaarheid het maximaal toelaatbare motorkoppel begrensd. Indien de auto na chiptuning meer motorkoppel levert dan de versnellingsbak zonder aanpassing veilig kan verwerken, wordt er aangeraden om minimaal voor een stage1 DSG/S-tronic softwareaanpassing te kiezen. Hierdoor kan de DSG/S-tronic betrouwbaar meer motorkoppel verwerken.
Prijzen
Stage 1 DSG tuning | Stage 2 DSG tuning | |
---|---|---|
Prijs i.c.m met chiptuning | € 49,- incl. BTW | € 199,- incl. BTW |
Prijs losstaand | € 399,- incl. BTW |
Racingline R600 intake
De Racingline R600 airbox is een sterk verbeterde versie van de standaard geplaatste airbox. Het plaatsen van de Racingline R600 airbox brengt een aanzienlijke verbetering in de aanzuiging van koude lucht. Door ook nog eens het papieren inzetfilter te vervangen door een verbeterde hi-flow en herbruikbaar filter is dit de best mogelijke combinatie qua aanzuiging voor dit type auto.
Racingline coolant underhose
In combinatie met de R600 intake is dit optisch gezien een mooie upgrade. De originele koelvloeistofslang loopt over het luchtfilter heen en komt dus op de fraaie R600 intake te liggen. De Racingline coolant underhose loopt hier onderdoor en zorgt voor een fraaier aanzicht van de motorruimte. Enkel in combinatie met de R600 intake mogelijk.
Racingline turbo 90 inlet
De Racingline turbo 90 inlet is een aluminium vervanger van de standaard plastic inlaat. De standaard inlaat heeft restrictie welke weggenomen wordt door het plaatsen van deze turbo inlaat.
Racingline hi-flow intake hose
De Racingline hi-flow itake hose heeft een grotere diameter dan de originele plastic slang. Door het plaatsen van deze slang wordt de turbulentie, die de geribbelde originele slang creeert in het inlaatcircuit weggenomen. Dit zorgt voor een betere luchtflow naar de motor.
Racingline turbo muffler delete
De Racingline turbo muffler delete is een vervanger van de origineel geplaatste geluidsdemper. Deze zit op de uitlaat van de turbo, welke normaal gesproken het geluid dempt wat de turbo maakt. De racingline muffler delete zorgt ervoor dat de turbo hoorbaar is en zorgt voor een iets betere gaspedaal reactie.
Milltek decat downpipe
De Milltek decat downpipe is een enorme verbetering ten opzichte van de originele downpipe. Deze downpipe van 3 inch zorgt voor een betere response van de turbo en heeft een betere flow. Deze downpipe past op de standaard uitlaat, maar is niet voorzien van een katalysator waardoor deze niet geschikt is voor de APK.
Milltek sportcat downpipe
De Milltek decat downpipe is een enorme verbetering ten opzichte van de originele downpipe. Deze downpipe van 3 inch zorgt voor een betere response van de turbo en heeft een betere flow. Deze downpipe past op de standaard uitlaat, en is voorzien van een katalysator waardoor deze geschikt is voor de APK.
Pipercross inlegfilter
Maak nu gebruik van de Pipercross inlegfilter actie!
Het Pipercross high-flow inlegfilter is een goedkope en veilige manier om je motor beter te laten ademen. Het filter vervangt het af-fabriek papier filter met een verbeterde high-flow filter. De pasvorm en kwaliteit is gelijkwaardig aan het af-fabriek geplaatste onderdeel.
Met deze hardware upgrades maak je je chiptuning net even dat beetje meer compleet. Om deze te bestellen zodat deze klaar ligt ten tijde van de afspraak voor de chiptuning, geef dit aub aan tijdens het maken van de afspraak. Alle prijzen zijn incl BTW en incl montage.
Audi Q5 facelift 2.0 TFSI laten chiptunen
De Audi Q5 facelift is een veel voorkomende auto in Nederland en hier wordt vaak een chiptunen op uitgevoerd. Vagtechniek is specialist in chiptuning voor de Audi Q5 facelift 2.0 TFSI. Lees meer>
Chiptuning bij Vagtechniek in Nuenen
Wij bieden chiptuning aan voor de Audi Q5 facelift met een 2.0 TFSI motor. Op deze pagina staan de verschillende stages waarnaar de auto getuned kan worden.
Wilt u uw Audi Q5 facelift laten chippen door een professional? Neem direct contact op met Vagtechniek en plan een afspraak in. Wij hebben jarenlange ervaring op het gebied van chiptuning bij diverse Audi Q5 modellen en dit maakt ons tot een geschikt bedrijf waar u ook uw auto kunt laten chippen.
Geïnteresseerd? Vul alle onderstaande gegevens in en wij nemen contact met u op.