Volkswagen Passat B8 chiptuning
Vermogen | Koppel | Prijs | |
---|---|---|---|
Standaard | 280pk | 350Nm | |
Stage 1 | 350pk | 460Nm | Vraag nu jouw netto prijs op! |
Stage 1+ | 365pk | 470Nm | Vraag nu jouw netto prijs op! |
Stage 2 | 390pk | 500Nm | Vraag nu jouw netto prijs op! |
Stage 3 | 475pk | 570Nm | Vraag nu jouw netto prijs op! |
Fabrieksupdate | 310pk | 380Nm | Vraag nu jouw netto prijs op! |
Geïnteresseerd? Vul alle onderstaande gegevens in en wij nemen contact met u op.
Chiptuning – contact aanvraag
Minimale waardes
De waardes die wij opgeven zijn minimale waardes, deze worden dus altijd behaald. In de praktijk zal het nieuwe vermogen en koppel meestal wat hoger zijn. Er zijn veel bedrijven die met maximale waardes adverteren, maar ze in de praktijk vaak niet halen. Wij hebben bewust deze keuze gemaakt, omdat elke auto anders is en iets anders kan presteren, zo wordt teleurstelling voorkomen.
Brandstofbesparing
Door middel van chiptuning wordt de motor over algemeen zo’n 5 tot wel 10 procent zuiniger. Het is wel van belang dat dezelfde rijstijl, als voor de chiptuning, toegepast wordt. Vaak is het zo dat wanneer de motor extra vermogen kan leveren, het aanlokkelijk is dit ook te gebruiken. Hierbij is het van belang te weten dat, wanneer een motor meer vermogen levert, er ook meer brandstof ingespoten wordt. Wanneer het extra vermogen dus gebruikt wordt, kost het juist meer brandstof in plaats van minder. Past u wel dezelfde rijstijl toe als voor de chiptuning, dan kan er met chiptuning zuiniger gereden worden.
De stage1 chiptuning is een op de rollenbank ontwikkelde veilige chiptuning welke het motorvermogen verhoogd naar de opgegeven waardes. Deze vorm van tuning is extra voorzichtig waardoor deze geschikt is voor elke auto mits deze technisch in orde is. Een wat oudere auto of hogere kilometerstand is geen probleem.
Bij een stage1+ chiptuning wordt uw auto afgesteld op onze Superflow vermogenstestbank. Dit heeft enkele voordelen. Ten eerste krijgt u een vermogensuitdraai mee met daarop het koppel en vermogen voor en na de chiptuning. Op de vermogensbank is het mogelijk het koppelverloop zo goed mogelijk af te stellen, uiteraard wel binnen de technische mogelijkheden. Door deze maatafstelling is het mogelijk hogere waardes te realiseren dan de stage1 software waarbij we uiteraard binnen de veilige limieten blijven. Bij benzine auto’s dient er voor de stage1+ chiptuning gebruik gemaakt te worden van RON 98 brandstof om de opgegeven waardes te halen.
Deze setup bestaat uit een aangepaste downpipe (racekat of decat) en een upgrade luchtfilter. De genoemde prijs is alleen de software. De prijzen van de upgrade onderdelen staan hieronder weergegeven.
– Hybride TTE turbo
– Upgrade downpipe (racekat of decat)
– Grotere turbo intake elbow, luchtintake/luchtfilter modificatie en upgrade luchtfilter
– 4bar laaddruksensoren
– Stage 3 Motor en Stage 3 DSG software
Deze set is na wens uit te breiden met diverse andere door ons geselecteerde upgrade onderdelen die een meerprijs hebben. Zo zal het uiteindelijke vermogen ook toenemen.
Let op! Bij een handgeschakelde auto dient een upgrade koppeling geplaatst te worden.
Een fabrieksupdate is geen chiptuning maar een originele update van de software op de motorcomputer naar een hoger vermogen. Dit kan omdat deze motoren technisch gezien identiek zijn aan elkaar, maar enkel softwarematig begrenst is. De fabrikant gebruikt alleen de motorsoftware op deze auto met meerdere vermogens in de markt te zetten. Met een fabrieksupdate valt de auto dus volledig binnen de normen van de fabrikant.
Wanneer de auto over een DSG/S-tronic versnellingsbak beschikt, wordt omwille van betrouwbaarheid het maximaal toelaatbare motorkoppel begrensd. Indien de auto na chiptuning meer motorkoppel levert dan de versnellingsbak zonder aanpassing veilig kan verwerken, wordt er aangeraden om minimaal voor een stage1 DSG/S-tronic softwareaanpassing te kiezen. Hierdoor kan de DSG/S-tronic betrouwbaar meer motorkoppel verwerken.
Prijzen
Stage 1 DSG tuning | Stage 2 DSG tuning | |
---|---|---|
Prijs i.c.m met chiptuning | € 49,- incl. BTW | € 199,- incl. BTW |
Prijs losstaand | € 399,- incl. BTW |
Racingline R600 intake
€ 579,- incl montage en BTW
Artikelnummer: RLR600INTG7R
Racingline coolant underhose
€ 69,- incl montage en BTW
Artikelnummer: RLR600CLNTHSEG7R
Racingline turbo 90 inlet
€ 199,- incl montage en BTW
Artikelnummer: RLR600TRBINLG7R
Racingline hi-flow intake hose
€ 149,- incl montage en BTW
Artikelnummer: RLR600INTHOSEG7R
Racingline turbo muffler delete
€ 229,- incl montage en BTW
Artikelnummer: RLR600MFLRDELG7R
Milltek decat downpipe
Prijs op aanvraag
Artikelnummer: MTDCG7R
Milltek sportcat downpipe
Prijs op aanvraag
Artikelnummer: MTRCG7R
Pipercross inlegfilter
Maak nu gebruik van de Pipercross inlegfilter actie!
Van € 109,- voor € 79,- incl montage en BTW
Artikelnummer:PPCINL
Met deze hardware upgrades maak je je chiptuning net even dat beetje meer compleet. Om deze te bestellen zodat deze klaar ligt ten tijde van de afspraak voor de chiptuning, geef dit aub aan tijdens het maken van de afspraak. Alle prijzen zijn incl BTW en incl montage.
Volkswagen Passat B8 2.0 TSI 280pk laten chiptunen
De Volkswagen Passat B8 is een veel voorkomende auto in Nederland en hier wordt vaak een chiptunen op uitgevoerd. Vagtechniek is specialist in chiptuning voor de Volkswagen Passat B8 2.0 TSI 280pk . Lees meer>
Chiptuning bij Vagtechniek in Nuenen
Wij bieden chiptuning aan voor de Volkswagen Passat B8 met een 2.0 TSI 280pk motor. Op deze pagina staan de verschillende stages waarnaar de auto getuned kan worden.
Wilt u uw Volkswagen Passat B8 laten chippen door een professional? Neem direct contact op met Vagtechniek en plan een afspraak in. Wij hebben jarenlange ervaring op het gebied van chiptuning bij diverse Volkswagen Passat modellen en dit maakt ons tot een geschikt bedrijf waar u ook uw auto kunt laten chippen.
Geïnteresseerd? Vul alle onderstaande gegevens in en wij nemen contact met u op.