DSG/S-Tronic tuning?
Het aanpassen van de versnellingsbaksoftware kan verschillende redenen hebben:
- Verwijderen koppelbegrenzing. Dit kan nodig zijn in combinatie met chiptuning zodat de versnellingbak het extra koppel kan verwerken.
- Rijgedrag verbeteren. Heeft u klachten over het schakelgedrag, dan kunnen we de momenten waarop de bak schakelt aanpassen, dit geldt zowel voor het op- als terugschakelen. Tevens kunnen de schakelsnelheden worden geoptimaliseerd.
- Een bekend probleem is het veel te vroeg overschakelen naar een (te) hoge versnelling, hierdoor reageert de auto traag op het gas. Tevens veroorzaakt dit vervelende trillingen doordat er te laag in toeren wordt gereden. Met onze geoptimaliseerde schakeltoerentallen van het stage 2 programma is dit verleden tijd.
- Bij een stage2 van een DQ400e (e-tron/GTE) wordt juist het toerental wat verlaagd zodat de auto meer op het riante koppel gaat rijden. Dit in plaats van het oncomfortabel hoge toerental bij deze auto’s in de sport/GTE modus.
Belangrijk: een DSG tuning is geen oplossing voor een mechanisch probleem of storing in de DSG versnellingsbak. Heeft u problemen met uw DSG bak? Neem dan contact met ons op voor een diagnose.
DSG/S-Tronic tuning?
Waarom is een DSG stage1 aanpassing nodig?
Wat zijn de voordelen van een DSG stage2 ?
Mogelijkheden
Wij passen de volgende types DSG versnellingsbakken aan. De mogelijkheden zijn per type versnellingsbak, maar ook afhankelijk van model auto en bouwjaar, verschillend. Neem contact met ons op voor specifieke mogelijkheden voor uw auto.
- DSG7 DQ200 (droge koppeling)
- DSG6 DQ250 (natte koppeling)
- DSG6 DQ250 MQB (natte koppeling)
- DSG6 DQ400e (natte koppeling hybride e-tron/GTE)
- DSG7 DL382 (natte koppeling) (Audi A4/A5/A6/A7)
- DSG7 DQ380/381 (natte koppeling)
- DSG7 DQ500 (natte koppeling)
- DSG7 DL501 (natte koppeling
Per type bak zijn de onderstaande mogelijkheden van toepassing.
Geschikt voor alle DSG versnellingsbakken. Dit type tuning wordt toegepast in combinatie met chiptuning waarbij het koppel hoger wordt dan het maximum toelaatbare van de standaard DSG software en bestaat uit:
Verhogen koppelbegrenzing en koppelingsdruk
Hieronder staat het maximale motorkoppel vermeld hetgeen de DSG versnellingsbak betrouwbaar kan verwerken, standaard resp. na aanpassing:
Dit type tuning is het meest gekozen als u klachten heeft over schakelgedrag van de auto en is geschikt voor alle types DSG. Wij hebben lange ervaring in het ontwikkelen van verbeterde software voor uw specifieke DSG versie. Deze software-aanpassing bestaat uit:
- Verhogen koppelbegrenzing en koppelingsdruk
- Optimaliseren schakeltoerentallen
Aanpassen maximaal schakeltoerental - Optimaliseren schakelsnelheid
- Geen kickdown in handmatige stand
Voor aanpassing | Na aanpassing | |
---|---|---|
DSG7 DQ200 | 290Nm | 350Nm |
DSG6 DQ250d | 350Nm | 550Nm |
DSG6 DQ250d MQB | 380Nm | 550Nm |
DSG6 DQ400e | 400Nm | 550Nm |
DSG7 DL382 | 400Nm | 550Nm |
DSG7 DQ380/381 | 450Nm | 550Nm |
DSG7 DQ500 | 500Nm | 800Nm |
DSG7 DL501 | 500Nm | 800Nm |
Stage 1 DSG tuning | Stage 2 DSG tuning | |
---|---|---|
Prijs i.c.m met chiptuning | € 49,- incl. BTW | € 199,- incl. BTW |
Prijs losstaand | € 399,- incl. BTW |
Wat is een Tiptronic?
De Tiptronic (ZF) versnelingsbak een volautomatische versnellingsbak met een koppelomvormer. Mede door interne slip welke in de koppelomvormer plaatsvindt verlopen alle schakelmomenten met minimale trekkrachtonderbreking.
Waarom Tiptronic tuning?
Het aanpassen van de versnellingsbaksoftware kan verschillende redenen hebben:
- Verwijderen koppelbegrenzing. Dit kan nodig zijn in combinatie met chiptuning zodat de versnellingbak het extra koppel kan verwerken.
- Rijgedrag verbeteren. Heeft u klachten over het schakelgedrag, dan kunnen we de momenten waarop de bak schakelt aanpassen, dit geldt zowel voor het op- als terugschakelen. Tevens kunnen de schakelsnelheden worden geoptimaliseerd.
- Een bekend probleem is het veel te vroeg overschakelen naar een (te) hoge versnelling, hierdoor reageert de auto traag op het gas. Tevens veroorzaakt dit vervelende trillingen doordat er te laag in toeren wordt gereden. Met onze geoptimaliseerde schakeltoerentallen van het stage 2 programma is dit verleden tijd.
Mogelijkheden
Wij passen de volgende types DSG versnellingsbakken aan. De mogelijkheden zijn per type verschillend. Neem contact met ons op voor specifieke mogelijkheden.
ZF8HP BMW
ZF8 AL551 Audi
ZF8 AL552 Audi
Per type bak zijn onderstaande mogelijkheden van toepassing.
ZF tuning stage1
Geschikt voor alle Tiptronic versnellingsbakken. Dit type tuning wordt toegepast in combinatie met chiptuning waarbij het koppel hoger wordt dan het maximum toelaatbare van de standaard versnellingsbak software en bestaat uit:
- Verhogen koppelbegrenzing
Hieronder staat het maximale motorkoppel vermeld hetgeen de DSG versnellingsbak betrouwbaar kan verwerken, standaard resp. na aanpassing:
Voor aanpassing | Na aanpassing | |
---|---|---|
ZF8HP45 BMW (4 cilinder) | 380/440Nm* | 600Nm |
ZF8HP70 BMW (6 cilinder) | 700Nm | 1000Nm |
AL551 Audi (RS6 4G /A6 4G 3.0 Bi-TDI /S8) | 760Nm | 1000Nm |
AL552 Audi S4/S5 B9 | 550Nm | 1000Nm |
AL552 Audi RS4/RS5 B9 | 600Nm | 1000Nm |
AL552 Q7 55/60 TFSI-E | 700Nm | 1000Nm |
AL552 Q7 e-tron | 700Nm | 1000Nm |
AL552 Q7 3.0 TFSI | 490Nm | 1000Nm |
AL552 A4 Allroad/A6 4A /Q7 3.0 TDI (272/286pk) | 660Nm | 1000Nm |
Kosten
€ 49,- incl BTW in combinatie met chiptuning.
*Per versnelling kan het maximale koppel begrensd zijn op 380 of 440Nm. Met een stage1 ZF tuning wordt dit gelijkgetrokken zodat alle versnellingen evenveel koppel kunnen verwerken.
ZF tuning stage2
Dit type tuning is het meest gekozen als u klachten heeft over schakelgedrag van de auto en is geschikt voor alle types (ZF) automaat.
Deze software-aanpassing bestaat uit:
- Verhogen koppelbegrenzing
- Optimaliseren schakeltoerentallen
- Aanpassen maximaal schakeltoerental
- Optimaliseren schakelsnelheid
Kosten
€ 199,- incl BTW in combinatie met chiptuning
€ 399,- incl BTW losstaand
Wat is een Multitronic?
De naam multitronic staat voor de variabele automatische versnellingsbak van Audi. Deze versnellingsbak is continue variabel. Dit houdt in dat de ratio tussen de kortste en langste overbrengingsverhouding traploos geregeld kan worden, hierdoor kan de versnellingsbak de motor op een vast toerental houden tijdens het versnellen.
Wanneer u klachten heeft over rijgedrag van de multitronic-versnellingsbak kunnen wij hiervan de software aanpassen. Zowel voor de benzine- als dieselmotoren zijn de aanpassingen mogelijk.
Mogelijkheden
- Zowel voor de D- als de S-stand het bedrijfstoerental aanpassen.
- Maximaal toerental aanpassen.
Kosten
€ 199,- incl BTW in combinatie met chiptuning
€ 399,- incl BTW losstaand
Beschikbaarheid
Momenteel is de tuning alleen beschikbaar voor de VL381 Multitronic, deze is geplaatst in de volgende type’s:
- Audi A4 8K
- Audi A5 8T
- Audi A6 4G
- Audi A7 4G
DSG staat voor Direct Shift Gearbox, dit type versnellingsbak heeft 2 koppelingen waardoor supersnel schakelen mogelijk is. AUDI gebruikt de naam S-tronic voor dit type bak, maar is gelijk aan DSG.
Audi A4 2.0 TFSI
Original: 190pk & 320Nm
Vagtechniek Stage 1+ Chiptuning: 265pk & 462Nm
- Vagtechniek Stage 1+ Engine Software
- Vagtechniek Stage 2 S-tronic Software
- RON98 fuel
Beoordeling klant